Råbiff

Här är ett recept jag hittade på internet. (Kock Leif Mannerström Christer Svantesson).


Foto av: Emma Mostad
För cirka några månader sen gjorde jag denna råbiff, det var första gången jag smakade det och även om råbiff är väldigt speciellt så tyckte jag det var gott. Råbiff tycker jag är något alla ska ha testat nån gång :)

Ingredienser:

- 800
g
mald oxfilé eller högrev helt utan senor och fett
- 3 msk kapris, hel eller finhackad
- 3 finhackade schalottenlökar
- 6 st hackade sardellfiléer
- 2 msk fransk senap
- 4 äggulor
- 2 msk finhackad kruspersilja
- grovmalen svartpeppar
- 1 matsked tomatketchup
- 2 cl konjak eller whisky
- 2 msk worcestershiresås
- några droppar tobasco
- 1 msk olivolja
- salt

Gör såhär:

1. Blanda alla ingredienserna väl. Forma fyra runda biffar. För att göra råbiffen ytterligare ett snäpp grabbigare: lägg på en rejäl klick löjrom.
2. Råbiff är gott med ett rött italienskt vin, typ Dolcetto, men allra bäst är den med ett rejält glas skummande porter och en liten rackare.

 


Kommentarer
Elin - www.desisters.se (chanelde.se) säger:

sv: Hejsan! Läs detta inlägg för info om ev samarbete & priser, http://www.desisters.se/2013/02/nu-kor-jag-igang-igen.html.

kram, elin! :)

2013-02-14 | 18:15:38
Bloggadress: http://www.desisters.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback